Поняття «художня система» у візуальній культурі та кіноплакат як феномен суспільно-культурної комунікації (До постановки проблеми)
DOI:
https://doi.org/10.31500/2309-7752.18.2022.273493Ключові слова:
художня система, візуальна культура, візуальна комунікація, кіноплакат, засоби масової інформаціїАнотація
У статті на прикладі студіювання кіноплакату до неігрового кіно пропонується постановка проблеми (в загальному вигляді) формування художньої системи суспільно-культурної комунікації як засадничої моделі створення виразного візуального і смислового повідомлення. Показано, що потік візуальної інформації («вулиця мистецтва») впродовж короткого часу отримує популярність, привертає увагу, здатний впливати на формування тих чи тих рис повсякденного і мистецького світогляду людини. Уособлена переважно в плакатній формі, що за допомогою цифрових технологій набуває нових рис візуального впливу, ця інформація привертає певну аудиторію інтригуючими зображеннями, дотепними повідомленнями й незатертими візуальним ідеями у ланцюжку: «плакат — споживач», «споживач — суспільство». Відтак мета дослідження полягає в тому, аби виявити підхід до формування цілісного уявлення про природу й теоретичні засади формування рекламного плакату до неігрового кіно в контексті сучасної візуальної культури з огляду на їхню суспільно-культурну роль. Студія базується на методологічних засадах загальногуманітарного аналітико-синтетичного підходу до з’ясування взаємодії між візуальним та суспільно-культурним, між об’єктивною формою та її суб’єктивним сприйняттям.
Посилання
Andrejkanich, A. I. (2012). Antologiya ukrayins’kogo plakata pershoyi trety’ny’ XX stolittya. Kosiv: Dovbush.
Bahtin, M. M. (1986). Literaturno-kriticheskie stati. Moskva: Hudozh. l-ra.
Budny’k, A. V. (2017). Zasoby’ i pry’jomy’ dy’zajnu ukrayins’kogo vy’dovy’shhnogo plakata pershoyi trety’ny’ XX stolittya. (Avtoref. dy’s. … kand. my’stecztvoznavstva). Ky’yiv. nacz. un-t kul’tury’ i my’stecztv. Ky’yiv.
Volkov, I. F. (1989). Tvorcheskie metodyi i hudozhestvennyie sistemyi. (Izd. 2-e, isprav. i dop). Moskva: Iskusstvo.
Voloshinov, V. N. (1980). Slovo v zhizni i slovo v poezii. Iz istorii sovetskoy esteticheskoy myisli: 1917–1932: Sbornik materialov. G.A. Belaya (Sost.), 383–396.
Dany’lenko, L. V. (2015). Sty’l’ova evolyuciya grafichnogo dy’zajnu Vely’koyi Bry’taniyi drugoyi polovy’ny’ XX st. (Avtoref. dy’s. … kand. my’stecztvoznavstva). L’viv. nacz. akad. my’stecztv. L’viv.
Mazepa, V. I. (оtv. Red). (1992). Iskusstvo: Hudozhestvennaya realnost i utopiya. Kiev: Nauk. dumka.
Kalashnikova, O. A. (2011). Zobrazhal’ny’j aspekt vizual’noyi movy’ grafichnogo dy’zajnu (na materiali plakata). (Avtoref. dy’s. … kand. my’stecztvoznavstva). Xarkiv. derzh. akad. dy’zajnu i my’stecztv. Xarkiv.
Kosiv, Vasy’l’. (2019). Ukrayins’ka identy’chnist’ u grafichnomu dy’zajni 1945–1989 rokiv. Ky’yiv: Rodovid.
Kry’shtopajtis, V. V. (2011). Klasy’chna ty’pografika drukovany’x vy’dan’ v umovax cy’frovogo naboru: funkcional’ni ta estety’chni aspekty’ (Avtoref. dy’s. … kand. my’stecztvoznavstva). Xarkiv. derzh. akad. dy’zajnu i my’stecztv. Xarkiv.
Lotman, Yu. M. (1970). Struktura hudozhestvennogo teksta. Moskva: Iskusstvo. Puchkov, M. A. (2017). Kinoplakat yak forma realizaciyi sy’ntezu my’stecztv. Kul’turno-my’stecz’ki obriyi ’2017: Zb. nauk. pracz’ NAKKKiM, 3, 217–218.
Ry’balko, S. B. (2015). Pol’s’ka shkola plakata (na materialax kolekciyi teatral’noyi afishi General’nogo konsul’stva Respubliky’ Pol’shha u Xarkovi). Visny’k Xarkivs’koyi derzhavnoyi akademiyi dy’zajnu i my’stecztv: My’stecztvoznavstvo: Zb. nauk. pracz’, 4, 98–104.
Stanislavs’ka, Katery’na. (2020). My’stecz’ki formy’ suchasnoyi vy’dovy’shhnoyi kul’tury’: Navch. posib. Ky’yiv: Sty’los.
Shalins’ky’j, I. P. (2017). Kul’turny’j kod ukrayins’kogo plakata Revolyuciyi gidnosti. (Avtoref. dy’s. … kand. my’stecztvoznavstva). In-t problem suchas. my’stecz. NAM Ukrayiny’. Ky’yiv.
Yaremchuk, O. M. (2012). Kompozy’cijni zasady’ dy’zajnu arkushevy’x shry’ftovy’x vy’dan’. (Avtoref. dy’s. … kand. my’stecztvoznavstva). Xarkiv. derzh. akad. dy’zajnu i my’stecztv. Xarkiv.