Панорами Андрія Левицького

Автор(и)

  • Оксана Ламонова Інститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології імені М. Т. Рильського НАН України, Україна https://orcid.org/0000-0001-6937-421X

DOI:

https://doi.org/10.31500/2309-7752.19.2023.310657

Ключові слова:

творчість Андрія Левицького, українська графіка 2000–2010-х років, глибокий друк, інталіо, сучасна українська культура

Анотація

Андрій Левицький — цікавий сучасний український графік, широко відомий як в Україні, так і за кордоном, володар низки престижних міжнародних відзнак за найкращі твори в галузі графічного мистецтва. Одними з найвиразніших творів А. Левицького є «панорами» — довгі горизонтальні фризи, техніку виконання яких митець визначає як інталіо: «Road to Town», «Love Comes in The Town» (обидва — 2002), «Talking to myself», «Letters» (обидва — 2004), «Pine Spirit», «Dreamscape» (обидва — 2005). «Панорами» є своєрідними уявними пейзажами, в яких фентезійна архітектура гармонійно поєднується з прекрасними природними мотивами, особливе місце серед яких належить улюбленим графіком деревам. Вони містять численні музичні асоціації, натяки на особисті спогади та враження автора, що надає їм особливої відвертості та інтимності. Також у «панорамах» безсумнівно прочитується оригінально трактована екологічна проблематика, гостра увага до якої відчувається в усіх графічних творах А. Левицького.

Біографія автора

Оксана Ламонова, Інститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології імені М. Т. Рильського НАН України

Кандидат мистецтвознавства, науковий співробітник відділу образотворчого та декоративно-прикладного мистецтва

Посилання

Katerynenko, N. (2011, June 30). Pojizd — konstanta ruhu [Train is Motion Constant]. Magistral, 50, 12 [in Ukrainian].

Kvitka, H. (2013). Portret dereva. Intalio Andrija Levyczkogo [The Portrait of a Tree. Intaglio by Andrii Levytskyi]. Obrazotvorche Mystecztvo, 2, 78–79 [in Ukrainian].

Lahutenko, O. (2001). Trijenale “Grafika — 2000” [Triennale Graphic Art — 2000]. Obrazotvorche Mystecztvo, 1, 47–49 [in Ukrainian].

Lamonova, O. (2004, November). Sonety k Intalio [Sonnets to Intaglio]. Free time, 94–97 [in Russian].

Lamonova, O. (2004, February 18). Hlyboke «shamanstvo» [Deep «Shamanism»]. The Day [in Ukrainian].

Lamonova, O. (2004, December 16). Khudozhni mozhlyvosti topografiji [Art Possibilities of Topography]. The Day [in Ukrainian].

Lamonova, O. (2004, December 21). Grafichni prostory Andrija Levyczkogo [Graphic Spaces of Andrii Levytskyi]. Demokratychna Ukrajina [in Ukrainian].

Lamonova, O. (2009, December 17). Graficheskie znaki [Graphic Signs]. Kievskie vedomosti [in Russian].

Lamonova, O. (2010). Khudozhni mozhlyvosti topografiji [Art Possibilities of Topography]. Obrazotvorche Mystecztvo, 2–3, 30–31 [in Ukrainian].

Lamonova, O. (2010, December 1). Chotyry pogljady na ofort [Four Views on Etching Art]. The Day [in Ukrainian].

Lamonova, O. (2022). Grafika Andrija Levyczkogo [Graphics by Andrii Levytskyi]. Folk Art and Ethnology, 1, 46–57 [in Ukrainian].

Lamonova, O. (2022). Kyiv Andrija Levyczkogo [Kyiv of Andrii Levytskyi]. Nauka i Suspilstvo, 2, 62–63 [in Ukrainian].

Lamonova, O. (2022). Novi intalio Andrija Levyczkogo [New Intaglios by Andrii Levytskyi]. Kultura Ukrajiny, 76, 80–90 [in Ukrainian].

d’Arcy Hughes, A. & Vernon-Morris, H. (2008). Printmaking: Traditional and Contemporary Techniques. Definitive Resource Book for Printmakers, Artists, and Students. London: Rotovision.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-28

Номер

Розділ

Статті