Презентація українських митців у Торенському художньому музеї (США)
DOI:
https://doi.org/10.31500/2309-7752.20.2024.319165Ключові слова:
художня культура, історія світового мистецтва, авангард, сучасне мистецтво, українська ідентичність, музеї світу, міжнародні мистецькі форумиАнотація
Дослідження доповнює низку розвідок про взаємодію українського та світового мистецтва. Сьогодні, коли Україна веде боротьбу з російським агресором за свободу й незалежність, сучасне мистецтво набуває особливого значення у переосмисленні основних загальнолюдських цінностей. Роль українського мистецтва у світі стає дедалі важливішою, про що свідчить зростаюча кількість резонансних виставок. Серед них вирізняється нещодавня презентація альтернативного мистецтва у Торенському художньому музеї (США). Сучасні тренди були представлені митцями з десятків країн, включно з Україною, що й стало метою порівняльного аналізу, висвітленого у пропонованому дослідженні. Це дозволило прийти до висновку, що сучасне українське мистецтво, як і в часи розквіту авангарду минулого століття, робить значний внесок у розвиток світового мистецтва. Яскраво виявляючи риси національної автентичності, воно водночас співзвучне основним гуманістичним ідеям сьогодення. У дослідженні використані культурологічний та компаративний мистецтвознавчі методи аналізу для розгляду введених в обіг нових творів. Розглянуто творчість митців, що тяжіють до глибокого самоусвідомлення вкорінених національних та загальнолюдських архетипів. Подальші дослідження цієї тенденції сприятимуть появі сміливих візуальних висловлювань, що стануть помітними у світі
Посилання
Avramenko, O. (2024). Parkomuna &…. Publisher V. Y. Bykhun [in Ukrainian].
Budnyk, A., & Holub, O. (2023). Kolazh yak mystetstvo reahuvannia na vyklyky chasu v umovakh povnomasshtabnoho rosiiskoho vtorhnennia [Collage as an Art Form Responding to the Challenges of the Times Amid a Full-Scale Russian Invasion]. Bulletin of KNUKiM. Series in Arts, 48, 144–150. https://doi.org/10.31866/2410-1176.48.2023.282477
Vysheslavskyi, G. (2020). Contemporary art Ukrainy — vid andehraundu do meinstrimu [Contemporary Art in Ukraine — From Underground to Mainstream]. Kyiv: MARI NAAU [in Ukrainian].
Holub, O. (2017). Sviato nepokory ta budni andehraundu: zhyttiepys dvokh ne vyznanykh za zhyttia khudozhnykiv [A Celebration of Rebellion and Everyday Life in the Underground: The Biographies of Two Artists Who Were Not Recognized During Their Lifetimes]. Kyiv: Antykvar [in Ukrainian].
Holub, O. (2024). Ukrainskykh mysttsiv zaprosyly na mizhnarodnyi artiarmarok v Amerytsi cherez voleliubnist i nezalezhnist [Ukrainian Artists Were Invited to an International Art Fair in America Because of Their Love of Freedom and Independence.]. Obrazotvorche mystetstvo, 3–4, 36–39 [in Ukrainian].
Eduard Dymshyts pro kolektsiiu tvoriv Marii Prymachenko ta vystavku u Lvovi. (2022, November 29). [Eduard Dymshits on Maria Prymachenko’s Collection and the Exhibition in Lviv]. Mitiets. Retrieved from https://mitec.ua/eduard-dymshyczpro-kolekcziyu-tvoriv-mariyi-prymachenko-ta-vystavku-ulvovi/ [in Ukrainian].
Skliarenko, G., & Kulivnyk, M. (2016). Insha istoriia: mystetstvo Kyieva od vidlyhy do perebudovy: kataloh vystavky [Another History: Art in Kyiv from the Thaw to Perestroika: Exhibition Catalog]. Kyiv: NAMU, The Dukat Auction House [in Ukrainian].
Kara-Vasylieva, T., & Chehusova, Z. (2005). Dekoratyvne mystetstvo Ukrainy XX st. U poshukakh velykoho styliu [Decorative Art of Ukraine in the 20th Century: In Search of a Great Style]. Kyiv: Lybid [in Ukrainian].
Lobanovska, A. (2024, October 17). Oseredok vilnoho mystetstva. Interviu z Olenoiu Holub [A Hub for Free Art. Interview With Olena Holub]. Antykvar. Retrieved from: https://antikvar.ua/strong-oseredok-vilnogo-mystetstva-interv-yu-zolenoyu-golub-strong/ [in Ukrainian].
Lozhkina, A. (2019). Permanentna revoliutsiia. Mystetstvo Ukrainy XX—pochatku XXI stolittia [Permanent Revolution: Ukrainian Art of the 20th and Early 21st Centuries]. Kyiv: ArtHuss [in Ukrainian].
Petrova, O. (2015). Tretie Oko: Mystetski studii: Monohrafichna zbirka statei [Third Eye: Art Studios: Monographic Collection of Articles]. Kyiv: Feniks [in Ukrainian].
Rogotchenko, O. O. (2018). Mystetstvoznavstvo: rozdumy i zhyttia [Art Studies: Thoughts and Life]. Kyiv: Feniks [in Ukrainian].
Rogotchenko, O. (2007). Sotsialistychnyi realizm i totalitaryzm [Socialist Realism and Totalitarianism]. Kyiv: Feniks [in Ukrainian].
Rogotchenko, O. O. (2003). Sohodnishnie mystetstvo zdaleku y zblyzka [Today’s Art From Afar and Up Close]. Ukrainske mystetstvo, 1, 54–55 [in Ukrainian].
Sydor, O. (2021). La Biennale di Venezia: Motory artu [La Biennale di Venezia: Motors of Art]. Odesa: Helvetyka [in Ukrainian].
Sydorenko, V. D. (2008). Vizualne mystetstvo vid avanhardnykh zrushen do novitnikh spriamuvan: Rozvytok vizualnoho mystetstva Ukrainy XX–XXI stolit [Visual Art From Avant-Garde Shifts to the Latest Trends: The Development of Visual Art in Ukraine in the 20th and 21st Centuries]. Kyiv: VKh[studio] [in Ukrainian].
Sokolovskyi, V., & Horbachov, D. (2022). Mystetstvo svitu. Vnesok Ukrainy [World Art. Ukraine’s Contribution]. Kyiv: Publisher V. Y. Bykhun [in Ukrainian].
Lytvynets, Y. (Ed.). (2016). Spetsfond 1937–1939 z kolektsii NKhMU: kataloh [The Special Fund (1937–1939) in the NAMU Collection: Catalogue]. Kyiv: Feniks [in Ukrainian].
Horbachov, D. (Ed.). (2020). Ukrainskyi khudozhnii avanhard: Manifesty, publitsystyka, besidy, spohady, lysty [Ukrainian Artistic Avant-Garde: Manifestos, Journalism, Conversations, Memoirs, Letters]. Kyiv: Dukh i Litera [in Ukrainian].
Chehusova, Z. (2019). Profesiine dekoratyvne mystetstvo Ukrainy doby hlobalizatsii (keramika, sklo, tekstyl): shliakhy rozvytku [Professional Decorative Art in Ukraine in the Era of Globalization (Ceramics, Glass, Textiles): Paths of Development]. Suchasne ukrainske dekoratyvne mystetstvo: zberezhennia natsionalnoi svoieridnosti v umovakh hlobalizatsii (pp. 54–88). Kyiv: М. T. Rylsky Institute of Art Studies, Folklore and Ethnology [in Ukrainian].
Chepelyk, O. (2021). Immersive Environments, VR, AR in Ukrainian Contemporary Art of The Recent Years. Contemporary Art, 17, 23–40. https://doi.org/10.31500/2309-8813.17.2021.248423
The Alternative Museum records, 1975–2006. (2006). Archives of American Art. Retrieved from https://www.aaa.si.edu/collections/alternative-museum-records-13611
The Anthropocene Foundry Los Angeles 2025. (2025). ТАМ: Torrance Art Museum. Retrieved from https://www.torranceartmuseum.com/anthropocene