Презентація українських митців у Торенському художньому музеї (США)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31500/2309-7752.20.2024.319165

Ключові слова:

художня культура, історія світового мистецтва, авангард, сучасне мистецтво, українська ідентичність, музеї світу, міжнародні мистецькі форуми

Анотація

Дослідження доповнює низку розвідок про взаємодію українського та світового мистецтва. Сьогодні, коли Україна веде боротьбу з російським агресором за свободу й незалежність, сучасне мистецтво набуває особливого значення у переосмисленні основних загальнолюдських цінностей. Роль українського мистецтва у світі стає дедалі важливішою, про що свідчить зростаюча кількість резонансних виставок. Серед них вирізняється нещодавня презентація альтернативного мистецтва у Торенському художньому музеї (США). Сучасні тренди були представлені митцями з десятків країн, включно з Україною, що й стало метою порівняльного аналізу, висвітленого у пропонованому дослідженні. Це дозволило прийти до висновку, що сучасне українське мистецтво, як і в часи розквіту авангарду минулого століття, робить значний внесок у розвиток світового мистецтва. Яскраво виявляючи риси національної автентичності, воно водночас співзвучне основним гуманістичним ідеям сьогодення. У дослідженні використані культурологічний та компаративний мистецтвознавчі методи аналізу для розгляду введених в обіг нових творів. Розглянуто творчість митців, що тяжіють до глибокого самоусвідомлення вкорінених національних та загальнолюдських архетипів. Подальші дослідження цієї тенденції сприятимуть появі сміливих візуальних висловлювань, що стануть помітними у світі

Посилання

Avramenko, O. (2024). Parkomuna &…. Publisher V. Y. Bykhun [in Ukrainian].

Budnyk, A., & Holub, O. (2023). Kolazh yak mystetstvo reahuvannia na vyklyky chasu v umovakh povnomasshtabnoho rosiiskoho vtorhnennia [Collage as an Art Form Responding to the Challenges of the Times Amid a Full-Scale Russian Invasion]. Bulletin of KNUKiM. Series in Arts, 48, 144–150. https://doi.org/10.31866/2410-1176.48.2023.282477

Vysheslavskyi, G. (2020). Contemporary art Ukrainy — vid andehraundu do meinstrimu [Contemporary Art in Ukraine — From Underground to Mainstream]. Kyiv: MARI NAAU [in Ukrainian].

Holub, O. (2017). Sviato nepokory ta budni andehraundu: zhyttiepys dvokh ne vyznanykh za zhyttia khudozhnykiv [A Celebration of Rebellion and Everyday Life in the Underground: The Biographies of Two Artists Who Were Not Recognized During Their Lifetimes]. Kyiv: Antykvar [in Ukrainian].

Holub, O. (2024). Ukrainskykh mysttsiv zaprosyly na mizhnarodnyi artiarmarok v Amerytsi cherez voleliubnist i nezalezhnist [Ukrainian Artists Were Invited to an International Art Fair in America Because of Their Love of Freedom and Independence.]. Obrazotvorche mystetstvo, 3–4, 36–39 [in Ukrainian].

Eduard Dymshyts pro kolektsiiu tvoriv Marii Prymachenko ta vystavku u Lvovi. (2022, November 29). [Eduard Dymshits on Maria Prymachenko’s Collection and the Exhibition in Lviv]. Mitiets. Retrieved from https://mitec.ua/eduard-dymshyczpro-kolekcziyu-tvoriv-mariyi-prymachenko-ta-vystavku-ulvovi/ [in Ukrainian].

Skliarenko, G., & Kulivnyk, M. (2016). Insha istoriia: mystetstvo Kyieva od vidlyhy do perebudovy: kataloh vystavky [Another History: Art in Kyiv from the Thaw to Perestroika: Exhibition Catalog]. Kyiv: NAMU, The Dukat Auction House [in Ukrainian].

Kara-Vasylieva, T., & Chehusova, Z. (2005). Dekoratyvne mystetstvo Ukrainy XX st. U poshukakh velykoho styliu [Decorative Art of Ukraine in the 20th Century: In Search of a Great Style]. Kyiv: Lybid [in Ukrainian].

Lobanovska, A. (2024, October 17). Oseredok vilnoho mystetstva. Interviu z Olenoiu Holub [A Hub for Free Art. Interview With Olena Holub]. Antykvar. Retrieved from: https://antikvar.ua/strong-oseredok-vilnogo-mystetstva-interv-yu-zolenoyu-golub-strong/ [in Ukrainian].

Lozhkina, A. (2019). Permanentna revoliutsiia. Mystetstvo Ukrainy XX—pochatku XXI stolittia [Permanent Revolution: Ukrainian Art of the 20th and Early 21st Centuries]. Kyiv: ArtHuss [in Ukrainian].

Petrova, O. (2015). Tretie Oko: Mystetski studii: Monohrafichna zbirka statei [Third Eye: Art Studios: Monographic Collection of Articles]. Kyiv: Feniks [in Ukrainian].

Rogotchenko, O. O. (2018). Mystetstvoznavstvo: rozdumy i zhyttia [Art Studies: Thoughts and Life]. Kyiv: Feniks [in Ukrainian].

Rogotchenko, O. (2007). Sotsialistychnyi realizm i totalitaryzm [Socialist Realism and Totalitarianism]. Kyiv: Feniks [in Ukrainian].

Rogotchenko, O. O. (2003). Sohodnishnie mystetstvo zdaleku y zblyzka [Today’s Art From Afar and Up Close]. Ukrainske mystetstvo, 1, 54–55 [in Ukrainian].

Sydor, O. (2021). La Biennale di Venezia: Motory artu [La Biennale di Venezia: Motors of Art]. Odesa: Helvetyka [in Ukrainian].

Sydorenko, V. D. (2008). Vizualne mystetstvo vid avanhardnykh zrushen do novitnikh spriamuvan: Rozvytok vizualnoho mystetstva Ukrainy XX–XXI stolit [Visual Art From Avant-Garde Shifts to the Latest Trends: The Development of Visual Art in Ukraine in the 20th and 21st Centuries]. Kyiv: VKh[studio] [in Ukrainian].

Sokolovskyi, V., & Horbachov, D. (2022). Mystetstvo svitu. Vnesok Ukrainy [World Art. Ukraine’s Contribution]. Kyiv: Publisher V. Y. Bykhun [in Ukrainian].

Lytvynets, Y. (Ed.). (2016). Spetsfond 1937–1939 z kolektsii NKhMU: kataloh [The Special Fund (1937–1939) in the NAMU Collection: Catalogue]. Kyiv: Feniks [in Ukrainian].

Horbachov, D. (Ed.). (2020). Ukrainskyi khudozhnii avanhard: Manifesty, publitsystyka, besidy, spohady, lysty [Ukrainian Artistic Avant-Garde: Manifestos, Journalism, Conversations, Memoirs, Letters]. Kyiv: Dukh i Litera [in Ukrainian].

Chehusova, Z. (2019). Profesiine dekoratyvne mystetstvo Ukrainy doby hlobalizatsii (keramika, sklo, tekstyl): shliakhy rozvytku [Professional Decorative Art in Ukraine in the Era of Globalization (Ceramics, Glass, Textiles): Paths of Development]. Suchasne ukrainske dekoratyvne mystetstvo: zberezhennia natsionalnoi svoieridnosti v umovakh hlobalizatsii (pp. 54–88). Kyiv: М. T. Rylsky Institute of Art Studies, Folklore and Ethnology [in Ukrainian].

Chepelyk, O. (2021). Immersive Environments, VR, AR in Ukrainian Contemporary Art of The Recent Years. Contemporary Art, 17, 23–40. https://doi.org/10.31500/2309-8813.17.2021.248423

The Alternative Museum records, 1975–2006. (2006). Archives of American Art. Retrieved from https://www.aaa.si.edu/collections/alternative-museum-records-13611

The Anthropocene Foundry Los Angeles 2025. (2025). ТАМ: Torrance Art Museum. Retrieved from https://www.torranceartmuseum.com/anthropocene

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-24

Номер

Розділ

Музейні колекції України та світу