Оцифрування музейних колекцій та відновлення втраченої спадщини під час військових конфліктів та природних катаклізмів
DOI:
https://doi.org/10.31500/2309-7752.20.2024.319170Ключові слова:
оцифрування, музейні колекції, культурна спадщина, військові конфлікти, відновлення спадщини, цифрові архіви, каталогізаціяАнотація
Статтю присвячено питанням оцифрування музейних колекцій та відновлення культурної спадщини, втраченої внаслідок військових конфліктів і природних катаклізмів. У роботі розглянуто сучасні підходи до оцифрування музейних об’єктів, що має велике значення для збереження культурних цінностей та забезпечення доступу до них для широкої авдиторії. Особливу увагу приділено ключовим етапам процесу оцифрування: створенню цифрових копій, збереженню метаданих і каталогізації об’єктів. Автори акцентують на важливості інтеграції цифрових архівів у сучасні музейні практики та міжнародні бази даних, що дозволяє не лише зберегти культурні надбання, а й підвищити їх значущість у глобальному контексті. Також розглянуто питання міжнародної співпраці та використання новітніх технологій для збереження та відновлення цінних об’єктів. Стаття демонструє, як цифрові архіви сприяють культурній інтеграції та правлять за інструмент популяризації національної та світової культурної спадщини.
Посилання
Baião, J., & Carvalho, S. (2021). Virtual Museums and Art Projects, between the Analogue and the Digital: Catalogue Raisonné Graça Morais. In H. Barranha & J. H. Simões (Eds.), Art, Museums and Digital Cultures: Rethinking Change (pp. 178–190). Lisbon: Institute of Art History, Faculty of Social and Human Sciences, NOVA University of Lisbon & maat. https://doi.org/10.34619/hwfg-s9yy
Barranha, H., & Henriques, J. S. (2021). Introduction: Rethinking Change in Art and Museums. In H. Barranha & J. H. Simões (Eds.), Art, Museums and Digital Cultures: Rethinking Change (pp. 8–14). Lisbon: Institute of Art History, Faculty of Social and Human Sciences, NOVA University of Lisbon & maat. https://doi.org/10.34619/hwfg-s9yy
Geismar, H. (2021). Museum + digital =?. In H. Geismar & H. Knox (Eds.), Digital Anthropology (pp. 264–287). London: Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003087885
Giannini, T., & Bowen, J. P. (2021, November 30). Museums and Digital Culture: From Reality to Digitality in the Age of COVID-19. Preprints.org. https://doi.org/10.20944/preprints202111.0556.v1
Giannini, T., & Bowen, J. P. (2019). Museums, Art, Identity, and the Digital Ecosystem: A Paradigm Shift. In T. Giannini & J. P. Bowen (Eds.), Museums and Digital Culture (pp. 63–90). Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-319-97457-6
Parry, R. (Ed.). (2010). Museums in a Digital Age. London: Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203716083
Akker, C. van den, & Legêne, S. (Eds.). (2016). Museums in a Digital Culture: How Art and Heritage Become Meaningful. Amsterdam University Press.
Parry, R., & Dziekan, V. (2021). Critical Digital: Museums and Their Postdigital Circumstance. In H. Barranha & J. H. Simões (Eds.), Art, Museums and Digital Cultures: Rethinking Change (pp. 16–26). Lisbon: Institute of Art History, Faculty of Social and Human Sciences, NOVA University of Lisbon & maat. https://doi.org/10.34619/hwfg-s9yy
Pozek, N. (2021). The Stakes ofBig Tech and the Digitisation of Visual Culture. In H. Barranha & J. H. Simões (Eds.), Art, Museums and Digital Cultures: Rethinking Change (pp. 265–274). Lisbon: Institute of Art History, Faculty of Social and Human Sciences, NOVA University of Lisbon & maat. https://doi.org/10.34619/hwfg-s9yy
Ross, S. (2012). Digital Preservation, Archival Science and Methodological Foundations for Digital Libraries. New Review of Information Networking, 17(1), 43–68. https://doi.org/10.1080/13614576.2012.679446
Rouhani, B. (2023). Ethically Digital: Contested Cultural Heritage in Digital Context. Studies in Digital Heritage, 7(1), 1–16. https://doi.org/10.14434/sdh.v7i1.35741